Hace 8 años | Por Ratoncolorao a eldiario.es
Publicado hace 8 años por Ratoncolorao a eldiario.es

"No habría querido perderme la durísima pero importante época que viene. Porque ya es inevitable admitir que el cambio es inevitable"

Comentarios

LázaroCodesal

Si, estoy de acuerdo con Maruja. Es bonito ver como algo se mueve...y en una dirección concreta. El mundo no va a cambiar, pero es agradable ver que aun no estamos del todo (tan) aborregados como quisieran algunos.
También es gracioso verles la cara de incredulidad y como se les escapa el poder entre los dedos y no saben como reaccionar.
Espero que la gente progresista, culta , liberal (en el buen sentido), no hagan el imbecil y desaprovechen esta oportunidad. Hace falta unión y ambición, sin protagonismos pero con las ideas claras de hacia donde hay que ir.

D

Fantástico artículo. Tiene que ser muy duro para Maruja estar haciéndose mayor (debe tener más de 70 ya), ver que los cambios se están produciendo y pensar que no va a llegar a verlos realizados.

D

#1 Em sap greu dir-t'ho: tu també t'estàs fent gran.

D

#2 Lo sé, pero creo que llegaré para ver todos estos cambios. O al menos algunos

D

#3 Totes les generacions viuen molts canvis...ara la societat avança molt ràpid. Pensa per exemple: la televisió, la televisió en color, la mort del Franco, la Constitució, els Estatuts, l'entrada a l'OTAN, l'entrada a la UE, els caixers automàtics, la caiguda de la Unió soviètica, el turisme de masses, la popularització de la universitat, la popularització dels ordinadors, processadors de textos, email, xarxes socials, la globalització, el triomf del neoliberalisme, la immigració massiva, l'atur, la invasió dels comerços de barri per part d'immigrants, la crisi, la normalització de l'independentisme, la normalització de l'esquerra autèntica...

Han passat un munt de coses si ho penses bé.

Què passara al futur?
És complicat dir-lo perquè lluiten dues forces antagòniques:

1. Més neoliberalisme, globalització, més desigualtat, capitalisme despietat, treball precari, alta tecnologització dels llocs de treball, societat multicultural i conflictes religiosos, individualisme...

2. Auge de les forces d'esquerra que s'hi oposen.

I això afegeix noves tecnologies, les quals se suposen augmentaran el nostre nivell de vida.


Per això és molt difícil predir que passarà. Cada vegada hi ha més desigualtat però també augmenta la consciència de que cal prendre'n mesures.

D

#4 Hombre, yo ya no peino canas porque estoy calvo, he vivido muchas de esas cosas que dices.

Pero lo que pasará ahora... pues eso, que si sumas tu número 1 y el 2, sale un cambio global bastante profundo que creo que viviremos en los próximos 3/5 años.

D

#5 A quina mena de canvi et refereixes?

Penses que la política anirà cap a l'esquerra o continuarà el procés d'aprofundiment en el neoliberalisme?

Jo no ho tinc clar. Mira que passa amb Grècia. Poderoses forces de dretes s'oposen al triomf del poble. L'oposició que ha trobat Tsipras ha estat bestial.

Potser penses en el triomf de PODEM o de l'independentisme, úniques opcions revolucionàries ara per ara. Però no està gens clar que aconsegueixin governar i que els deixin fer, hi ha una part important que viu bastant bé i no s'arrisquen a canviar.

Quin canvi penses que hi haurà?

D

#7 Creo que a los partidos de toda la vida (incluyendo CIU o Convergencia, que no sé cómo se llama ahora) les queda poco tiempo, los que les votan son ancianos.

Los jóvenes de todo Europa buscan nuevas formas, y eso sólo lo proporcionan nuevos partidos (en España Podemos, en Grecia Syriza y en otros países irán apareciendo) que cambiarán las prioridades. El capitalismo no puede morir, porque creo que forma parte de la esencia dle ser humano el intentar crecer y mejorar y "ser más", pero entendido de una manera mucho más humana y controlada.

Creo que irá por ahí. Pero si realmente supiera cómo van a ser los cambios, escribiría un libro, no estaría comentando en menéame

D

#9 Mmmm...parles de joves...en realitat els joves (i els pobres) són els que voten menys, i aquesta és una de les raons del triomf dels privilegiats.

I quan aquests joves siguin més vells, tindran por de perdre el poc que han aconseguit, i aleshores votaran a partits de dretes.

Pel que fa a partits com PODEM, pensa que hi ha una majoria de població a Espanya que viu bastant bé i té por de perdre els pocs privilegis que té. No serà fàcil per a PODEM governar.

D

#10 Bueno, lo veremos en poco tiempo. Los jóvenes, con el 50% en paro, sí que votan. Y dudo que al hacerse mayores, viendo que son mucho más pobres que sus padres, se vuelvan más conservadores.

U

#1 Quiere vivir 40 años más.